Rabarbarowo-truskawkowy budyń z miętą i limonką

13090703_997992116905006_1410582812_o

Sezon na rzewień uważam za otwarty! Moją tegoroczną inauguracją będzie zaserwowanie truskawkowo-rabarbarowego puddingu, ale bez wanilii. Za to z miętą ogrodową i skórką z limonki. Deser słodki i kwaśny, truskawkowy, choć z wyczuwalną nutą rabarbaru.

Nigdy nie byłam fanką deserów o konsystencji puddingowej. Może dlatego, że mleczny kisiel w dzieciństwie znałam tylko z wersji z proszku? Pierwszy budyń waniliowy, taki na żółtkach zrobiłam, gdy byłam w liceum. Oczarowała mnie wówczas aksamitnie gładka struktura i przyjemny smak waniliowego mleka. Tak powinno pachnieć dzieciństwo! W lecie, gdy w ogrodzie mogłam nazrywać porzeczki, maliny i czereśnie, chętnie dodawałam je do budyniu. W tamtym czasie wymyśliłam też owocową zupę budyniową, którą podawałam z drobnymi kluskami. Tymi smakami witałam nowy rozdział w swoim życiu – uwielbienie do jedzenia przygotowywanego własnoręcznie i najlepiej z wykorzystaniem warzyw i owoców z ogrodu.

Składniki (na 4 porcje):

  • 1 długa łodyga rabarbaru
  • 170 g truskawek (ok. 10 truskawek)
  • 1/2 szklanki wody
  • 1,5 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżeczka poszatkowanej mięty ogrodowej
  • 1 łyżeczka startej skórki z limonki
  • 1 szklanka mleka roślinnego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Rabarbar obierz i pokrój na kilka kawałków. Umyte truskawki również pokrój. Zagotuj w rondlu pół szklanki wody z cukrem i dodaj do niej rabarbar i truskawki. Gotuj pod przykryciem, aż owoce zmiękną, a rabarbar zacznie się charakterystycznie rozpadać. Zdejmij z ognia, ostudź i dodaj skórkę z limonki i miętę. Następnie zmiksuj całość za pomocą blendera lub w malakserze. W garnuszki zagotuj mleko i wlej do niego truskawkową masę. Ostrożnie wsypuj mąkę ziemniaczaną i energicznie mieszaj, żeby nie powstały grudki. Gotuj do momentu, gdy masa zamieni się w budyń o pożądanej przez ciebie konsystencji (jeśli wolisz bardziej płynną wersję, dodaj mniej mąki niż w przepisie).

Skomentuj

